Snelle en voordelige levering

Eiwitshakes voor elk gezond dieet - Welkom bij Supplemento!

Bereken je vetpercentage en hoeveel calorieën je nodig hebt


Zelf snel je lichaamsvetpercentage, BMI en dagelijks benodigde calorieën berekenen? Dat kan met deze eenvoudige calculator!

Leeftijd: jaar
Lengte: cm.
Gewicht: kg.
Omtrek middel: cm.
Omtrek nek: cm.
Omtrek heup (vrouwen): cm.
Actvieitsniveau:
Geslacht:    
   




Let op:
- Laat je meetlint goed aansluiten, zonder je huid samen te drukken.
- Omtrek middel - man: Meten door het meetlint ter hoogte van de navel horizontaal rond te taille te leggen na normale uitademing.
- Omtrek middel - vrouw: Meten door het meetlint horizontaal rond het smalste punt van de taille te leggen.
- Nekomtrek: Meet dit horizontaal, net onder het strottenhoofd, met het meetlint licht naar beneden hellend.
- Heupomtrek (alleen vrouwen): Meet dit horizontaal, op het breedste punt van je heupen.



Resultaten


Lichaamsvet: %
BMI:
Vet: kg.
Vetvrije massa: kg.
BMR - Basal Metabolic Rate: Kcal/dag
Aanbevolen calorieën: Kcal/dag
- Koolhydraten: % = Kcal/dag = g/dag
- Eiwitten: % = Kcal/dag = g/dag
- Vetten: % = Kcal/dag = g/dag

Handige pagina toch? Vergeet 'm niet te delen!

 

 


- Deze calculator geeft een benadering van je vetpercentage en benodigde calorieën. Ga voor een exacte meting en advies naar de huisarts, diëtist of sportschool.
- De BMR is een benadering van het aantal calorieën dat je lichaam in rust verbruikt. De berekening is gedaan volgens de Harris-Benedict formule.
- Het aanbevolen aantal calorieën per dag is gebaseerd op de berekende BMR en je geselecteerde activiteitsniveau, en geeft aan hoeveel je moet eten om op gewicht te blijven.
- De vehouding koolhydraten-eiwitten-vetten gaat uit van de gemiddelden die het Voedingscentrum adviseert. Een hoger activiteitsniveau geeft een hoger eiwitpercentage, ten koste van de koolhydraten. Vetten blijven altijd op 30%.

Verklaring BMI
Onder de 18,5: ondergewicht.
Tussen de 18,5 en de 24,9: normaal gewicht.
Tussen de 25 en de 29,9: overgewicht. Je loopt niet echt een risico, maar je mag niet dikker worden.
Tussen de 30 en de 39,9: Zwaarlijvigheid (obesitas). Verhoogde kans op allerlei aandoeningen zoals diabetes, hartaandoeningen en rugklachten. Je zou 5 tot 10 kg moeten afvallen.
Boven de 40: ernstige zwaarlijvigheid. Je moet dringend afvallen, want je gezondheid is in gevaar.

Gezond vetpercentage
Hieronder zie je een overzicht van gezonde vetpercentages onderverdeeld in geslacht en leeftijdscategorie:
Leeftijd: Vetpercentage man: Vetpercentage vrouw:
18-29 15% 25%
30-39 17% 27%
40 en ouder. 20% 30%