Eiwitshake van de week: Ontbijtshake met banaan

Eiwitshake met banaan en ontbijtgranen

Deze week een lekkere eiwitshake als vervanging voor het ontbijt. Boordevol eiwit, langzame- en snelle koolhydraten en vitaminen. Een lekker alternatief voor die bruine boterham, en nog makkelijk mee te nemen ook.

Wat heb je nodig voor deze eiwitshake?

Hoe maak je deze eiwitshake klaar?

Blend de banaan met de ontbijtgranen en een scheutje melk tot een homogeen mengsel. Giet dan de rest van de melk erbij, blijf blenden en voeg tot slot het eiwitpoeder toe. Laat de blender nog even doordraaien en klaar is Kees.

Voedingswaarde per shake (schatting):
Calorieën: 449 kcal
Koolhydraten: 66 gram
Eiwit: 37,5 gram
Vet: 11,4 gram
– waarvan verzadigd vet: 1,1 gram

Klik hier voor de volledige voedingswaardelijst.

Heb jij ook een favoriete eiwitshake? Deel & mail het!

PINK Dieet Review – Goede methode, op een paar minpuntjes na…

PINK Dieet Methode

De PINK dieet methode is ontwikkeld door Cynthia Pasquella, en kreeg bekendheid door een item in de Dr. Phil show, november 2011. De methode is speciaal voor vrouwen ontwikkeld, en is geschikt voor elke leeftijd en elk conditiepeil.

*** Mocht door drukte het downloaden niet lukken, stuur ons dan even een mailtje! ***

P.I.N.K. staat voor Power, Intensity, Nutrition en cardio met een K. De basis is mager en gezond eten, gecombineerd met simpele workouts.

PINK Dieet Basics

Het programma bestaat uit 4 fases en is geschikt voor iedere doelstelling, of je nou een paar pond wil verliezen of 30 kilo.

Fase 1: P.I.N.K Reset

De eerste fase is een kort ontgiftingsdieet, bedoeld om je metabolisme te resetten.

Fase 2: P.I.N.K Primair

In deze fase eet je voedsel met een hoge energiewaarde, om je te ondersteunen bij je workouts.

Fase 3: 7-Dagen ‘Shred’

In deze fase wordt de ‘shred soup’ geïntroduceerd, een voedzame soep die je helpt om de laatste pondjes te verliezen en om door gewichtsplateaus te breken.

Fase 4: P.I.N.K Onderhouden

PINK eindigt met een onderhoudsschema dat je helpt om niet weer aan te komen, en om op je ideale gewicht te blijven.

De maaltijden in deze 4 fases zijn gebaseerd op een regime van minder calorieën en weinig vet. De complete schijf van 5 komt aan bod, zoveel mogelijk met biologische ingrediënten.

Het dieet bevat dagelijkse maaltijd- en workoutschema’s, 30 recepten, online support en voortgangsmeters.

Aanbevolen voeding

Aardbeien, sla, tomaten, komkommer, wortels, bonen, asperge, broccoli, kip, tonijn ei, eiwitpoeder, bruine rijst, avocado, pure chocolade.

Workout DVD’s

De P.I.N.K. Methode bevat drie workout DVD’s met lessen van 20 to 40 minuten, en een bonus DVD met 15 minuten yoga, buik en billen workouts.

De workouts zijn samengesteld om je te helpen werken aan meer kracht, uithoudingsvermogen en een strakker figuur. Binnen drie weken zul je de eerste resultaten zien.

Kosten

Het P.I.N.K programma is Engelstalig en kost $67.99.

Voordelen

  • Stimuleert het gebruik van vers biologisch voedsel.
  • Belooft snelle resultaten.
  • Flexibel programma dat zich aanpast als je meer gewicht verliest.
  • Geeft achtergrondinformatie over gezond eten en leven.
  • Biedt online hulp voor motivatie en kennis.
  • Kan worden aangepast voor vegetariërs en mensen met een gluten-allergie.
  • Geschikt voor ieder conditiepeil.

Nadelen

  • Niet beschikbaar voor mannen.
  • Niet geschikt voor tijdens de zwangerschap of lactatieperiode.
  • Niet geschikt als je niet van gestructureerde maaltijdplannen houdt.
  • Alleen in Engels te verkrijgen

Conclusie

Dee P.I.N.K methode is een brede dieet aanpak met complete maaltijd-en bewegingsschema’s, online support en contact met andere gebruikers. Het lijkt in grote lijnen veel op ons eigen Slank en Fit in 5 Weken programma, en dat heeft als voordeel dat het in het Nederlands is, en gratis bovendien.

Meer weten over Slank en Fit in 5 Weken? Kijk dan hier en download het handboek gratis en voor niets!

Hoeveel calorieën heb ik nodig?

Hoeveel calorieën heb ik dagelijks nodig?

Als je meer brandstof – calorieën – binnenkrijgt dan je verbruikt, dan slaat je lichaam het overschot op in de vorm van vet.

Hoeveel calorieën je op een dag nodig hebt, hangt af van

  • Je lichaamsbouw
  • Je gemiddelde activiteitsniveau
  • Hoe actief je op die bepaalde dag bent

Met je lichaamsbouw wordt bedoeld hoe lang je bent en hoe gespierd je bent. Dit bepaalt hoeveel brandstof je lichaam nodig heeft om de basisprocessen – spijsvertering, hersenfuncties, op temperatuur blijven – aan de gang te houden.

Je gemiddelde activiteitsniveau wil zeggen hoeveel je gemiddeld per dag beweegt – loopt, sjouwt, fietst, sport. Als je gemiddeld meer beweegt, zal je lichaam ook meer verbranden op de momenten dat je niet beweegt.

Je lichaamsbouw en je gemiddelde activiteitsniveau bepalen samen hoeveel je lichaam in rust verbrandt. Een grote sportieve man verbrandt tijdens zijn slaap meer dan zijn kleine onsportieve buurman in diezelfde nacht.

Tot slot laat het zich raden dat je op een actieve dag meer calorieën verbrandt dan op een luie dag. Klik hier als je zelf wilt uitrekenen hoeveel calorieën jij op een dag nodig hebt!

Afvallen is minder binnenkrijgen dan je verbruikt

Een kilo lichaamsvet is ongeveer gelijk aan 7700 kcal (of Calorieën). De gemiddelde vrouw heeft volgens het Nederlands Voedingscentrum zo’n 2000 kcal nodig. Als deze gemiddelde vrouw maar 1000 kcal per dag binnenkrijgt, eet ze zo weinig dat we dat hongeren noemen. De gemiddelde vrouw moet bijna 8 dagen hongeren om 1 kilo vet te verbranden – aangenomen dat ze die 1000 kcal die ze tekort komt geheel uit haar vetreserves aanvult.

Dat laatste is echter niet het geval. Als je hongert, verdwijnt iedere lust om te bewegen, waardoor je minder verbrandt. Omdat je minder beweegt, en omdat je lichaam efficiënt met energie omgaat, verbrandt je niet alleen vet, maar ook spieren. Spieren verbranden levert energie, spieren behouden kost energie. Dus je lichaam denkt: weg ermee!

De gemiddelde vrouw is na 8 dagen hongeren zeker wel een kilo lichter, maar van die kilo is misschien maar de helft vet! De rest is spiermassa en vocht. Een kilo per week? Geloof je het zelf, dokter Frank?

De basis van gezond afvallen is dus minder dikmakers eten en meer bewegen. Wil je meer weten over hoe je kunt afvallen? Download dan Slank en Fit in 5 Weken. Hierin wordt stap voor stap uitgelegd hoe aankomen en afvallen werkt, en vind je handige voedingschema’s en trainingsprogramma’s. Na 5 weken voel je je als herboren!

Slank en Fit in 5 Weken – Download het handboek gratis!

Slank en Fit in 5 Weken

Wil jij in 35 dagen leren je hoe je lekker en gezond kunt leven,  kilo’s verliezen die niet meer terug komen, en met de dag fitter worden?

Download dan Slank en Fit in 5 Weken, het complete handboek vol informatie over afvallen, weekschema’s voor verschillende calorie-doelstellingen en daarbij ook nog eens heerlijke recepten!

We zijn allemaal gebaat bij een gezonde levensstijl zonder overgewicht. Maar voor de meesten van ons geldt: hoe gezond en slank we ook zijn, we zullen nooit een Brad Pitt of Angelina Jolie worden. Is dat jammer? Nee. Aantrekkelijkheid heeft weinig met uiterlijk te maken. Als je je gezond en fit voelt ga je stralen en ben je de mooiste van de wereld!


Wat is Slank en Fit in 5 Weken?

Om meteen maar een misverstand uit de wereld te helpen: Slank en Fit in 5 Weken is geen dieet. Een dieet helpt je om af te vallen. Het Slank en Fit in 5 Weken Handboek leert je hoe je slank en fit kunt worden, en kunt blijven.

Sta even stil bij het verschil.

Een dieet biedt je een methode om tijdelijk een paar kilo kwijt te raken. Een dieet zegt bijvoorbeeld ‘eet geen deegwaren’ of ‘eet alleen nog maar groenten’. Natuurlijk val je daarvan af, maar wat gebeurt er zodra je stopt met het dieet?

Het Slank en Fit in 5 Weken Handboek leert je hoe je gezond kunt leven. Het biedt een overzichtelijk stappenplan waarmee je kunt ervaren hoe makkelijk gezond leven is. Na 5 weken zal je slanker en fitter zijn, en heb je ervaren hoe lekker dat voelt.

Voedingsschema’s, Recepten & Oefeningen

Naast belangrijke achtergrondkennis geeft dit handboek je weekschema’s voor voeding en beweging. Kijk bijvoorbeeld eens hier voor het voedingsschema en de recepten van alle gerechten van de eerste week:

www.supplemento.nl/blog/voedingsschema-1300-calorieen/

Natuurlijk kom je er niet alleen door minder te eten. Genoeg bewegen helpt je niet alleen om vet te verbranden, het helpt je ook om je BMR (Basic Metabolic Rate) te verhogen. Hierdoor val je ook af terwijl je slaapt!

Alle oefeningen die in het handboek worden genoemd, zijn met één simpele klik op deze website te zien. Neem bijvoorbeeld de Dumbbell Step Up, een geweldige oefening voor je benen, billen en rug:

www.supplemento.nl/blog/vet-verbranden-dumbbell-step-ups/

Het Slank en Fit in 5 Weken Handboek neemt je stap voor stap mee naar een slankere en fittere toekomst. Niet alleen door nuttige achtergrondinformatie,  maar ook door motivatie en een praktisch stappenplan. Het Supplemento Blog biedt daarnaast extra ondersteuning in de vorm van aanvullende posts.

Downloaden is gratis!

Download Slank en Fit in 5 Weken nu en ontdek zelf waarom zoveel lezers zich na 5 weken een compleet ander mens voelden!