Emoto, onze nieuwe parter voor e-mail marketing campagnes

Supplemento kiest voor de nieuwe digital agency Emoto als partner voor marketing automation en e-mail campagnes. Wij hebben vertrouwen in de expertise van Emoto, maar staan vooral achter de klantgerichte filosofie.

Een nieuwe speler staat op: Emoto

Met het afronden van een succesvolle pilot besloten de partners van het bedrijf onder een nieuwe naam verder te gaan. Na een paar creatieve sessies kwamen ze uit op ‘Emoto’ – een samentrekking tussen e-mail en automation. De focus ligt dan ook op marketing automation. Maar waar andere online marketingbedrijven zich met automation focussen op het converteren van leads, richt Emoto zich vooral op klanttevredenheid.

Klantgerichtheid staat voorop

“90% van de digitale bureau’s richten zich op het binnenhalen van bezoekers. De doelgroep wordt via SEO, advertising en social media verleidt om een pagina te bezoeken. Daar is niks mis mee. Het is zelfs een belangrijk onderdeel van de marketingmix. Na enig wikken en wegen bleek ons hart daar niet te liggen. Wij zijn vooral goed in het inleven in de klant. Hoe kun je iemand beter van dienst zijn? En hoe zorgen we samen voor een duurzame relatie?” zegt mede eigenaar Zuijderland.

Automation, persoonlijk?

Bij Emoto zijn ze zicht bewust dat het raar kan klinken, de nadruk op klanten en tegelijk automatiseren. “Bij marketing automation denk je niet meteen aan marketeers die compleet opgaan in het wel een wee van hun klanten. Over het algemeen hoor je veel termen als ‘leads’, ‘nurturing’ en ‘click-to-order-ratio’. Als je er een beetje in zit zijn dat geen rare termen, maar het lijkt weinig met een emotionele band te maken te hebben.”

Emoto werkt volgens een andere aanpak. Elk traject begint met een persona sessie en een customer journey sessie. Door de klant centraal te stellen ontstaan er campagnes die meer gericht zijn op het gericht helpen van klanten. Ook helpen bij de juiste beslissing, maar veel vaker gaat het over gebruik, onderhoud en merkbewustzijn.

Volgende project van Emoto: 360 Magazine

Tegelijk met de ontwikkeling van hun eigen identiteit is Emoto al vollop bezig met hun volgende klant. 360 Magazine wordt digitaal gerebrand. Dit als onderdeel van hun nieuwe strategie, waarmee ze een jongere doelgroep willen aanspreken.

Emoto is sinds 1 september online: bekijk de site hier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *