Vet Verbranden Oefening 2: Two Arm Swing

De Two Arm Swing, of Kettlebell Swing, is een fantastische oefening voor vet verbranden en het trainen van je buikspieren, rugspieren, bovenbenen en billen. Op onderstaande video wordt mooi getoond hoe je deze beweging correct uitvoert. Buig je benen niet zo diep als bij een squat, houd je rug recht en breng het gewicht van onder je billen tot recht voor je. Concentreer je bij het omhoogkomen op het naar voren stoten van je bekken – hier haal je de kracht voor deze oefening vandaan.

In de video wordt een ‘kettlebell’ gebruikt, een zware metalen bal met een handvat. Op zich is een kettlebell voor deze oefening handiger, maar als je die niet tot je beschikking hebt, dan is een gewone halter (dumbbell) ook goed. Begin niet te zwaar! Start met bijvoorbeeld 4 kilo en bouw het van daar op naar een gewicht dat voor jou goed voelt.

Deze post maakt deel uit van een serie van 5 posts over Dubbel Effectieve Oefeningen. Dit zijn oefeningen waarmee je niet alleen tijdens je training calorieën verbrandt, maar waarmee je ook de BMR (Basic Metabolic Rate) verhoogt. Dit zijn alle posts:

Zelf je BMR berekenen? Klik dan hier voor onze gratis Online BMR Calculator.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *